Därför får cyklar inte användas som gatupratare

785-1

Som butiksägare gäller det att synas för alla potentiella kunder som går förbi på gatan utanför. Det finns mängder av sätt att göra detta och vissa av dem är smarta medan andra kanske inte fungerar fullt så bra som man ursprungligen hade tänkt. Jag vet eftersom jag själv har provat de allra flesta.

Jag har vid det här laget haft butiker i mer än tjugo år och kan det mesta som har med det hela att göra. Självklart är det så att jag också lär mig nya saker ibland, speciellt vad gäller teknik, men de gamla knepen är något jag helt klart har koll på. Jag älskar allt som har med affärer att göra och hoppas på att kunna göra det för lång tid framöver.

Just marknadsföring är roligt eftersom det är mitt kreativa sätt att se till att mitt företag syns för potentiella kunder. Det finns mängder av sätt att göra detta och självklart är det så att många av dem handlar om sociala medier. Dock gillar jag det faktum att de traditionella sätten att marknadsföra sig själv fungerar även idag. Jag vill till och med gå så långt att jag vill säga att de ibland fungerar bättre än annars.

En ljuslåda som passar utomhus är något jag ofta satsat på, speciellt då vädret tillåter det och är bra i allmänhet. Jag tycker det är ett kul sätt att få människor intresserade och vill verkligen framhäva detta alternativ. En annan sak jag vill säga är att gatupratare alltid fungerar. Cyklar förstör på många sätt och därför får cyklar inte användas som gatupratare men det finns inget fel med att välja riktiga gatupratare för ditt företag. Hos Zone Systems kan du köpa smarta gatupratare som både ser snygga ut och fungerar. Jag tycker alla borde ha det eftersom de har många fördelar.

Fördelar med gatupratare

  • Du når människor som spontant går förbi på gatan. Cyklar stör och därför får cyklar inte användas som gatupratare men riktiga gatupratare hjälper till att skapa en trevlig atmosfär på gatan tycker jag. Att du dessutom lockar nya kunder är ju bara extra trevligt.
  • Det är kostnadseffektivt. Att marknadsföra sitt företag med en gatupratare är bland det billigaste sättet som finns idag. Baserat på hur många man når är det också extra smart.

Jag gillar att läsa om nya saker för att få inspiration till vad jag kan göra för att förbättra min situation. Det tycker jag är ett enkelt sätt att lära sig mer om vad som sker i samhället och hur detta reflekteras i hur man gör som företagare för att synas.

Media skriver om marknadsföring och gatupratare

785-2

I tidningar och på TV kan man ofta läsa om just marknadsföring och hur gatupratare passar in i bilden av hur gatorna bör se ut. Sydsvenskan skriver här om att cyklar inte får användas som gatupratare på gågatan och detta är förståeligt då de kan stå i vägen och inte fungera på ett sätt som är bra för någon.

Sveriges Radio rapporterar i ett inslag om hur gatupratare stör offentligt konstverk och detta är en intressant artikel för alla som funderat på hur affärsgator bör se ut i samhället. Cyklar kan störa och därför får cyklar inte användas som gatupratare idag.

Tänk på detta då du ska köpa gatupratare

  • Börja med att få koll på din ekonomi. Jag vill alltid veta hur mycket jag har råd att spendera innan jag bestämmer mig för att investera i något. Att göra en enkel budget behöver inte ta så mycket tid men är väl värt det för den som vill ta bra beslut i längden.
  • Kolla med andra affärsägare om de har bra tips. Det är säkert så att de kan råda dig kring vilket val du ska göra och inte. Att höra med andra i ditt nätverk är alltid en bra ide’.
  • Sök på nätet efter tips och omdömen om företag du är intresserad av. Detta är smart att göra då det kan berätta för dig vad andra har tyckt om sin upplevelse. Kom bara ihåg att läsa på flera sajter så att du få en bred bild av vad man egentligen tycker.
  • Läs igenom köpvillkoren så att du vet vilka villkor som gäller om du till exempel är missnöjd med något. Det är alltid smart tycker jag att vara förberedd kring vad du har för rättigheter i dessa fall.

Jag rekommenderar information

Att ta del av den information som finns där ute är alltid smart för alla som vill göra smarta val för sin verksamhet. Då kan man ta välinformerade beslut och få resultat som man kan lita på i alla lägen. Detta är viktigt för alla företagare som vill lyckas med den verksamhet man satsar all sin energi på.